Reputatiemanagement

Reputatie verwijst naar de positionering van een organisatie en de waardering die deze bij verschillende stakeholders geniet. De waarde van een reputatie wordt bepaald door de mate waarin de belofte die een bedrijf of organisatie afgeeft en de bewijsvoering op elkaar aansluiten. Reputatiemanagement heeft als doel aan voorkeur (offensief) en vertrouwen (defensief) te bouwen. Elbers Communicatie bv heeft een groot aantal reputatie-trajecten geïnitieerd en begeleid.

Reputatiemanagement is van toepassing zowel op het handelen van een onderneming of organisatie in de reguliere betekenis, maar ook op online toepassingen. Met name die online reputatie vereist een grondige bewaking, want reputatierisico’s liggen er als het ware om de hoek en grootste be├»nvloeding is dan heel eenvoudig een (vaak voldongen) feit. Al met al is het internet een medium geworden waarin grote invloed op reputaties kan worden uitgeoefend. Dit maakt het voor bedrijven uitermate belangrijk om te leren omgaan met social media.

Elbers Communicatie adviseert in alle opzichten van reputatiemanagement, vanaf de inrichting ervan tot en met de bewaking en bijstelling.